Gå til innhold

RadArt Marked

NORTHERN PLATFORM #3
SEMINAR OM KJØP OG SALG AV SCENEKUNST

RadArt Marked arrangerer i samarbeid med Vårscenefest og Northern Network for Performing Arts seminaret Kjøp og salg av scenekunst. Seminaret er en del av Northern Platform # 3.

SEMINAR OM KJØP OG SALG AV SCENEKUNST I NORDEN

Tid: 30. april 2019 kl 10.30-18.00
Sted: Rådstua Teaterhus i Tromsø
Under: Tromsø Scenekunstfestival, Vårscenefest 2019

Tema: Kjøp og salg av scenekunst
Hvordan foregår det? Potensielle kjøpere? Hva vil de ha? Hvordan finansieres det/ulike finansieringsmodeller? Visningsarenaer?

Arrangementet er gratis!
Bolk 1 and 2 will be in English.

PÅMELDING

 

BOLK 1
How do we program and what do we need from performing artists?

Northern Platform #3
DKS Nordland
DKS Kultur i Troms
Kulturtanken
BIT Teatergarasjen Bergen
Barents Spektakkel
Silence Festival (FI)
About various festivals in Finland
Festspillene i Nord-Norge
Tou Scene Stavanger
CODA Oslo International Dance Festival
Vårscenefest
Danse- og teatersentrum

Soup 13.30-14.10 pm

BOLK 2
RadArt Marked participants

Ferske Scener
Ingvill Fossheim with collaborators
Jenny Svensson og Silje Solheim Johnsen
Haugen Produksjoner
Samuelsen Produksjoner
Silje Solheim Johnsen og Mari Bø
Rimfrost produksjoner SA

Brake 3.40-3.50 pm

BOLK 3
The commercial market

Vican, Event markedet
FUTT! event & design as
Polaria
Haugen produksjoner – Hyllevare, from art to product
Perrong 48,  from theater to process management

Brake 4.30-4.40 pm

LETS MEET! Nordic Dating Bureau
You are welcome to hang out at the RadArt office
on the second floor in Rådstua teaterhus
for some food and snacks!

Fin 6.00 pm

 

Contact:
Anne Katrine Haugen, project leader: radartmarked@radart.no
For påmelding – se egen link over programmet.

 

RadArt Marked v/RadArt – Scenekunst nord arrangerer i samarbeid med Vårscenefest og Northern Network for Performing Arts seminaret Kjøp og salg av scenekunst. Målgruppen er profesjonelle scenekunstnere innen alle sjangre, samt arrangører og andre som lever av næringen. Målet er å knytte kunstnere og arrangører tettere sammen, utveksle kunnskap og erfaringer og skape samarbeid. Seminaret fokuserer spesielt på kjøp og salg av scenekunst i Norden, på hvordan forestillinger selges og finansieres og hvordan man best mulig kan utnytte de forskjellige visningsarenaene. På seminaret møtes kunstnerne, arrangørene og kulturnæringen til foredrag, dialog og mingling.

RadArt – Scenekunst nord startet opp prosjektet RadArt Marked i 2017 med mål om å bygge  opp  markedsspesifikke  promoteringstjenester  i  den  nordlige  regionen, koordinere  satsing  mot  sentrale  bransjeaktører,  der  RadArt  er en koblingsboks til  festivaler,  arrangører  og  oppkjøpere og å skape  gjennombrudd  og  synlighet  for  Radarts  medlemmer på  toneangivende nasjonale  arenaer  for  fri  scenekunst.